Áčko - hotelový textil
ITF SLOVAKIATOUR 2009

ITF SLOVAKIATOUR 2009

POĽOVNÍCTVO A ODDYCH, WELLNESS A FITNESS 2009

I. ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE
V termíne 22. až 25. januára 2009 sa uskutočnil v Incheba Expo Bratislava 15. veľtrh cestovného ruchu ITF Slovakiatour, 16. výstava Poľovníctvo a oddych, 1. výstava Wellness a fitness.
Veľtrh ITF Slovakiatour sa za 15 rokov svojej existencie stal najvýznamnejším veľtržným podujatím na Slovensku. Prehľadnosť ponuky cestovných kancelárií a služieb v oblasti cestovného ruchu, zahraničných turistických centrál a regiónov, ako aj domácich regiónov zaraďuje veľtrh medzi najdôležitejšie veľtrhy svojho druhu v regióne strednej Európy. Veľtrh je zaradený do kalendára najvýznamnejších podujatí v oblasti cestovného ruchu a je členom prestížnej medzinárodnej organizácie veľtrhov cestovného ruchu ITTFA.

Na veľtrhu sa v tomto roku predstavilo rekordných 536 vystavovateľov z 32 krajín.

Štatistické výsledky veľtržného podujatia:

1. Celková netto výstavná plocha ..... 10 980 m2
domáci vystavovatelia na ploche ..... 7 520 m2
zahraniční vystavovatelia na ploche ..... 3 460 m2

2. Počet vystavovateľov ..... 536
domáci vystavovatelia ..... 354
zahraniční vystavovatelia ..... 182

3. Počet zastúpených krajín .... 32
Oficiálne účasti: Bulharsko, Cyprus, Česká republika, Dominikánska republika, Egypt, Grécko, Chorvátsko, Indonézia, Izrael, Japonsko, Maďarsko, Malta, Poľsko, Rakúsko, Slovensko, Slovinsko, Španielsko, Taliansko, Tunis, Turecko
Ostatné krajiny: Fínsko, Francúzsko, India, Namíbia, Nemecko, Portugalsko, Rusko, Srbsko, Srí Lanka, Švédsko, Veľká Británia, Ukrajina

4. Počet návštevníkov ..... 65 124
registrovaná odborná verejnosť ..... 8 992

 

Partnerskou krajinou veľtrhu ITF SLOVAKIATOUR bolo Chorvátsko a domácim partnerským regiónom bol Trnavský samosprávny kraj. Projekt Chorvátsko – partnerská krajina veľtrhu ITF SLOVAKIATOUR sa uskutočnil v spolupráci s Chorvátskym turistickým združením. Chorvátsko je najobľúbenejšou letnou destináciou Slovákov. V roku 2008 ju navštívilo takmer 300 tisíc turistov zo Slovenska. Trnavský samosprávny kraj je druhým domácim regiónom, ktorý ako partnerský región veľtrhu významným spôsobom upriamil pozornosť návštevníkov veľtrhu predstavením turistických možností kraja ako najbližší susedný región Bratislavy. p

Odbornými garantmi veľtrhu sú Slovenská agentúra pre cestovný ruch, Slovenská asociácia cestovných kancelárií a cestovných agentúr, Združenie miest a obcí Slovenska, Zväz hotelov a reštaurácií Slovenskej republiky. Záštitu nad veľtrhom prevzalo Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky.

Už tradične súbežne s veľtrhom ITF SLOVAKIATOUR sa konala 16. výstava Poľovníctvo a oddych so širokou ponukou služieb, oblečenia a obuvi pre milovníkov poľovníctva a trávenia voľného času v prírode. Všetkých návštevníkov a najmä poľovníkov potešila možnosť zúčastniť sa a vidieť 5. Majstrovstvá Slovenska juniorov vo vábení zveri, ktoré sa konali v priestoroch „Programového centra“ v sobotu 24. januára 2009. Prvýkrát sa uskutočnila v priestoroch haly D2 výstava venovaná wellnessu a fitnessu. Cieľom nového projektu bolo oboznámiť hoteliérov, prevádzkovateľov wellness a fitness centier, aquaparkov a kúpeľov s novými trendmi a zariadeniami na pestovanie zdravého životného štýlu. Návštevníci, ktorí majú radi netradičné dovolenky v karavanoch mohli navštíviť v priestoroch haly A2 výstavu karavanov.

V. PROPAGÁCIA
Po celú dobu konania veľtrhu bol mimoriadny záujem zástupcov slovenských, ale i zahraničných médií. V tlačovom stredisku sa akreditovalo 461 novinárov. Informácie o veľtrhu sa dostali do hlavných správ TV Markíza, STV1, STV2 a TV JOJ a do regionálnych televízií. Informácie a vstupy na živo odzneli aj vo vysielaní rádií Expres, Fun Rádio, Viva, Slovenský rozhlas. Pozornosť veľtrhu venovali periodiká Sme, Pravda, Trend, Plus 1 deň, Nový čas, Šport, Új szó a viaceré regionálne noviny.
Propagácia veľtržného podujatia bola podporená hlavným mediálnym partnerom: Zoznam.sk (dromedar.sk, mapy.sk, cestovne poriadky.sk, topky.sk)a odbornými mediálnymi partnermi: Astor Slovakia, Cestovateľ, C.O.T Media, Hepex Slovakia, Magnet Press, Slovakia, TTG noviny, Travel in, Kúpele, Krásy Slovenska.
Reklamná kampaň pozostávala z billboardov, bigboardov, backligtov, city lightov, z reklamných spotov v TV Markíza, z reklamných spotov v rozhlase Expres, Fun rádio, Slovenský rozhlas a inzercie v denníkoch SME, Pravda, Nový čas, Šport a v týždenníkoch: Markíza a Život.

VI. POSTAVENIE NA TRHU
Veľtrh ITF SLOVAKIATOUR spoločne s veľtrhom gastronómie dlhodobo potvrdzuje svoju dominantnú pozíciu na Slovensku a tiež vysoký kredit medzi veľtrhmi cestovného ruchu v Európe. Rozsah samotného veľtrhu, počet vystavovateľov a návštevníkov, dôstojné výstavné priestory, kvalitný program pre odborníkov a pestrý sprievodný program pre verejnosť zaraďuje veľtrh k európskej špičke veľtrhov cestovného ruchu.

VII. HODNOTENIE VEĽTRHU
15. ročník medzinárodného veľtrhu cestovného ruchu ITF SLOVAKIATOUR 2009 je podľa hodnotenia médií, odbornej verejnosti a zúčastnených vystavovateľov jedno z najvýznamnejších a najprestížnejších podujatí v oblasti cestovného ruchu. Potvrdzuje to skladba vystavovateľov a vhodné prepojenie s ostatnými výstavnými podujatiami.

VIII. INFORMÁCIE O BUDÚCOM ROČNÍKU
Incheba Expo Bratislava sa už teraz teší na budúci ročník veľtrhu, ktorý sa uskutoční 21.-24. januára 2010 a spolu veríme, že bude opäť lepší a bohatší o vystavovateľov z radov podnikateľských subjektov, ale aj regiónov propagujúcich možnosti cestovného ruchu nielen doma, ale aj v zahraničí. Záujem o účasť na budúci rok už na veľtrhu prejavilo viac ako 50% zúčastnených vystavovateľov.

ITF SLOVAKIATOUR 2009 1
ITF SLOVAKIATOUR 2009 2
ITF SLOVAKIATOUR 2009 3
ITF SLOVAKIATOUR 2009 4
ITF SLOVAKIATOUR 2009 5
ITF SLOVAKIATOUR 2009 6
ITF SLOVAKIATOUR 2009 7
ITF SLOVAKIATOUR 2009 8
ITF SLOVAKIATOUR 2009 9
ITF SLOVAKIATOUR 2009 10
ITF SLOVAKIATOUR 2009 11
ITF SLOVAKIATOUR 2009 12
ITF SLOVAKIATOUR 2009 13
ITF SLOVAKIATOUR 2009 14
ITF SLOVAKIATOUR 2009 15
ITF SLOVAKIATOUR 2009 16
ITF SLOVAKIATOUR 2009 17